Thursday, 11 May 2017

Kembara Bandung - Terminal Tas

Entry sebelum boleh usha SINI...


Si Supir ni bawak aku pegi Terminal Tas... Apa ada kat situ? Jom kita terjah!

Depan situ Terminal Tas...


Besau jugak tempatnya...

Semuanya tentang Tas tangan... Kasut pon ada kat tingkat atas...

Masa aku tengah nak petik gambar... Tetiba Pak Guard sound aku "Tak boleh di ambil fotonya ya"... Aku terkedu... Tapi tangan sempat jugak ketik shutter... He He He... Tak nak jadi apa apa... Terus aku aku simpan kamera... Tempat macam ni pon tak boleh amik gambar... Macamlah barang kaw exclusive bebeno! Adehhh...

Aku pusing sekitar dalam Terminal Tas tu... Tengok tengok... Belek belek... Aku dengan HH tak inzal langsung tengok tas dalam tu... Macam fesyen warga tua jek! Ha Ha Ha... Terus berambos keluar... 

Kat luar Terminal Tas ada deretan kedai kasut... Aku pon usha kasut... Terpandang jenama Crocs! Murah pulak tu... Ngam ngam size aku... Wahhhhh! Terus aku rembat satu untuk aku...

Aku punya yang warna biru tapak putih tu... Trust me... Berkualiti! Tahan lama! Aku pakai untuk raya...

Dah selesai nyoping kat sini... Aku pon blah... Masa nak gerak kereta... Tetiba aku nampak sorang pemintak sedekah dari luar kereta... 

Aku suruh supir stop kereta... Aku buka tingkap... Sorang pakcik yang berpakaian agak lusuh... Nampak tidak terurus... Aku hulur duit kat pakcik tu tanpa banyak persoalan... Pakcik tu genggam duit aku beri tu... 

Sambil kereta jalan... Pakcik tu kata gini "Terima kasih... Mudah mudahan murah rezeki dan panjang umur anak"... 

Rasa SEBAK sepanjang jalan!

Apalah sangat apa yang aku beri... Malah tidak mencukupi buat pakcik tu... Tapi... Doa pakcik tu lebih dari apa yang aku hulurkan... Doa itu yang mengiringi langkah ku hingga saat ini... Terima kasih pakcik!


BERSAMBUNG...

14 comments:

  1. Terimal Tas? Beso!! Kalau JM mesti dah rembat sebijik

    ReplyDelete
  2. Tak leh ambik gambo? Mcm kita masuk Mall kat danang tu ek..guard memerhati jek..petik gambo kena tegur..adeh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan ke bagus orang amik gambar..boleh promote kedai.ntah pape diorang ni

      Delete
  3. SS mmg pemurah dan baik hatinya

    ReplyDelete
  4. nasib tak ada yg ikut follow pakcik tu.....apa2 pun sedekah pembuka pintu rezeki

    ReplyDelete
  5. betul... sedekah itu murah rezeki dan penyelamat

    ReplyDelete
  6. so mana kasut crocs utk I?

    hmmm

    ReplyDelete
  7. SS ...

    I am touched !!!

    #kipidap !

    Lets make the world a better place to stay ...

    ReplyDelete
  8. cantik kasut crocs tu SS..

    ReplyDelete
  9. dkt factory outlet ni mmg ramai yg gelandangan minta sedekah...sedih nengok keadaan mreka..

    ReplyDelete
  10. Semuga Allah memperkenankan doa pakcik tu. Aaminnn. Melihat kesusahan dan kemiskinan rakyat Indon juga menginsafkan kita dan bersyukur lah dengan apa jua yang Allah kurniakan.

    ReplyDelete
  11. terminal tas ya.. lastly shopping kasut crocs kat tempat lain.. jauhnya shopping kasut raya..

    Aamiin, moga Allah memperkenankan doa pakcik tu..

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...